SPOTLIGHT!

dinsdag 2 november 2010

Vandaag, op aanraden van "Rein van Ria".....Eeflien.
Eeflien heeft sinds kort ook een blog, dus als je doorklikt naar haar winkel vindt je meteen ook haar blogadres. We hebben wat e-mailtjes gewisseld mbt het spotlight en dat was al reuzegezellig, dus ik kan met een gerust hart ook een tripje naar de winkel wel aanraden! Koffie klaar Eeflien??;)





*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?



Mijn naam is Eeflien de Jonge, 46 jaar, dochter van 2 Drentse ouders, zusje van 5 broers en 5 zussen, de partner van een gouden vent, de moeder van 2 studerende tieners en werknemer van 2 straalverwende katers.


Onze bakstenenwinkel is gevestigd in het oude centrum van Culemborg en heet Juule, Scandinavische Woon- & Cadeauwinkel van "Toen & Nu".

De webwinkel is te vinden onder de naam juule.nl.


Ons assortiment bestaat uit Zweeds Antiek en Scandinavische woonaccessoires. Juule is een fair trade gecertificeerde winkel.
Wij zijn level one dealer van Jeanne d'Arc Living, GreenGate, En Gry og Sif, Maileg, Rice, en HK Living. Daarnaast zijn Bengt & Lotta, Ib Laursen, Madam Stoltz, Klippan en Hiccups in de winkel te vinden.




*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen (web)winkel te beginnen?


In 2007 hebben wij een oud huis met een daarachter gelegen oud stadsboerderijtje gekocht. Van oorsprong ben ik binnenhuisarchitect maar mijn partner (zelf beroepsmuzikant) en ik hadden al jaren een productiekantoor voor concertorganisatie en hebben wij een aantal portals opgezet voor specifieke doelgroepen. Aangezien het huis verbouwd moest worden begon het bedenken en tekenen weer. Daarmee ook het verzamelen van oude bouwmaterialen, en begon het bloed weer te borrelen. Oude liefde roest dan misschien wel, maar vergaat niet. Aangezien ik door die passie werd meegevoerd hadden wij natuurlijk veel te veel antieke bouwmaterialen en die verkochten wij dan weer via marktplaats. Maar het goede was al geschiedt. Ik kocht steeds meer in en besloot in april 2008 een eigen webwinkeltje op te zetten. Ditmaal aangevuld met Scandinavische woonaccessoires. Het pure in de Scandinavische stijl beviel mij al jaren. Zowel nieuwe producten als het antiek.


Maar... de webwinkel vond ik kil omdat er (nog) geen persoonlijk contact was met de bezoekers. Dus werd het kantoorpand wat wij destijds in het centrum van Culemborg huurden, in tweeen gesplists. Het achterste deel bleef kantoor voor ons personeel en in het voorste gedeelte werd de voorraad uitgestald. De deuren gingen open en wie naar binnen wilde kwam. Het was nooit de bedoeling echt een winkel te beginnen maar mensen bleven komen en dus gingen wij ons steeds meer orienteren in Zweden, Denemarken en Noorwegen wat er allemaal te koop was. Gevolg: Drie maanden na de opening van het bakstenen winkeltje werd een ander, groter pand gehuurd. Dat zo onze winkel worden. Leuk oud pand, leuk oud straatje, leuk publiek. Helemaal goed. Voor 1 jaar dan. Toen was Juule uit haar kinderschoentjes gegroeid.


De logische stap was dat het oude stadsboerderijtje gerenoveerd zou worden en als winkel dienst ging doen. In maar van dit jaar zijn wij met de verbouwing begonnen en na een grondige renovatie is 1 augustus Juule gevestigd aan Achter de Vismarkt 6 in het oudste centrumdeel van Culemborg. Beneden is de woon afdeling met woonaccessoires, Zweeds antieke meubelen en accessoires en boven is de kinderafdeling, het kantoortje, de voorraad en de fullfilment afdeling waar de weborders kunnen worden verwerkt.




*Wat is het leukste aan het hebben van een (web)winkel als die van jou?


Bezig zijn met passie, mooie accessoires en natuurlijk dat kunnen doen wat in je eigen huis nou eenmaal niet verstandig zou zijn; elke week een ander interieur. ;-)


Er wordt behoorlijk wat heen en weer geschoven met meubelen omdat alles wat in de winkel staat te koop is. Dus met regelmaat verwisselen kasten van eigenaar en toveren wij weer een ander mooi brok antiek uit de opslag. Het leukste is om kennis te maken met mensen en hun wensen en dat naar tevredenheid kunnen vertalen naar een thuis. Dan kan gaan omde inrichting van complete ruimtes maar ook met een cadeautje voor welke gelegenheid dan ook.
Elke klant is belangrijk voor ons.
Gelukkig zijn er inmiddels ook vaste klanten via de webwinkel en zelfs daar kun je per mail en telefoon een band mee opbouwen.
Zowel de bakstenen winkel als de webwinkel hebben voor- en nadelen.




*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek/volgens de trend?


Voornamelijk uit het hart en het oog. Wat mooi is, is goed. Want niet moois is komt er niet in. Daar ben ik dan weer heel clinisch in. Uiteraard kunnen mensen wel verzoeken indienen en wij zullen altijd ons uiterste best doen het te pakken te krijgen. Trends bepalen dat zeker niet.


*Wat is je mooiste vondst, en zeg eens eerlijk, heb je ‘m zelf gehouden?;)


pjuwww...de vogelkandelaar van Bengt & Lotta deed pijn om te verkopen. Als die na 3 maanden nog niet verkocht zou zijn zou ik die zelf houden maar helaas. Er was nog iemand die voor het charisma van de vogelkandelaar viel....Sinds die tijd probeer ik afstand te houden maar ik ga toch redelijk vaak door de knietjes.


Het gestreeptje biggetje van Maileg. Liefde op het eerste gezicht. Het beest staat me nu vriendelijk aan te staren vanonder de oude houten strijkplank van oma....


En dan het sprei en de kussens van Jeanne d'Arc Living...oh oh oh...dat vond ik toch wel zo ontzettend mooi dat daar inmiddels 1 van op mijn eigen bedje ligt te pronken. Hij is echt prachtig (en een enorme motivator om je bed elke ochtend op te maken.
Diederikje... Een Pixy van Maileg. Rood wit geblikt blousje, grijs vestje, en een brilletje.. ik ben zo verliefd op deze bink.
De wollen deken met elandjes van Klippan ligt beneden op de bank.(L: likkebaardend dook ik de winkel in, maar nee....geen elandjesdeken meer te zien :(....)


Wij drinken en eten van GreenGate servies.. onverslijtbaar en zelfs de gewone avondmaal is een feestje...
de broodplanken van HK living doen dienst als ontbijtborden.
euh...volgens mij was dat het wel... denk ik.




*Waar wordt JIJ blij van?


Dat kunnen de vlinders in de patio zijn, de geur van vers gebrande koffie, een nieuwe Vakre, Jeanne d'Arc Living Magazine, Seasons, een warme deken op de bank in de winter, een koude douche in de zomer, een koe in de wie een mooie foto, een ruige lucht, een mooi gebouw, een oude straat...


en voor de winkel:


Mensen die de winkel binnen komen en zeggen: whoow... mensen die speciaal voor Juule van heinde en ver naar Culemborg rijden, mensen die gezellig aanschuiven voor een bak koffie, mensen die 'je' gaan zeggen omdat het zo vertrouwd wordt.









*Wil je nog een "collega"in het zonnetje zetten?


ANETTESHUS.COM


Eeflien, hartstikke bedankt voor je gezellige bijdrage, heb niks geschrapt, heb 'm in zijn volle lengte geplaatst, dat vinden wij leuk ;).
Als jij Anette nou even tipt dat ze moet komen lezen, mijn Noors is wat stoffig, hoop dat haar Nederlands het nog een beetje doet :D. Anders moet je haar maar even uitleggen wat er staat, of laat haar mij even mailen, in mijn beste engels ga ik dat wel voorelkaar krijgen denk ik:).

Dan.....:(....heb ik twee heren on hold staan(voor het spotlight, wees niet bang ;)), maar ik zit nagelbijtend te wachten op FO TO's...zonder foto's géém spotlight ha!aldus....namens mijn lezers...*grin*


Girlies, again a Dutch shop, so only eyecandy for you! But don't be shy, let me know if there is a shop in YOUR neighbourhood who wants to step into the spotlight! Let me know!
For now, just have a look at Eefliens shop.....a quick browse trough her shop  brought me a list of.........5 things I would like......a QUICK browse....;)))


Fijne dag allemaal!

Liefs,
Lynda

Leave a Comment

Ambiente-nostalgia zei

Leuke spotlight en dat varken van Maileg is echt 't einde . Ik heb 'm zelf ook in de winkel gehad.

Groetjes Dorine

Juule zei

Lief Lief Lief Lief Lief! Dank je wel *sprak ze buigend*
Eef

lia zei

He, die moet ik even onthouden, want dat is niet ver bij mij vandaan.

liefs Lia

It's me zei

O die Annette.....hahahah!!......ja leuk hoor deze!! Evelien is een schat echt .......en haar winkel is zoooo leuk !! ...en ik kan het weten.......hahahahha!! ....gezellige avond...liefs van mij....

Bij Guusje Thuis zei

Weer een leukert van een blog en Culemborg is zeker te doen qua reisafstand ... die gaan we eens even onthouden!

Groetjes,
Colinda

Miranda | Taxx Life Blog zei

Toppie! Ik kom zelf uit Culemborg en ken haar eerste en tweede winkeltje! In het eerste pandje veel spulletjes voor Ezra babykamertje gekocht! In het nieuwe pand aan de vismarkt ben ik nog niet geweest, maar nu weet ik dat ik echt snel weer een keer moet gaan kijken!

Tuur zei

Oooh super spotlight....dit is een leuk winkeltje, geweldig...
Hier ga ik zeker weten een keertje naar toe, gaaf!
Dank je wel!!

Enjoy the simple things in life zei

Hee dat is een leuke tip. Culemborg is niet zo ver hiervandaan. Ik ga zeker een keertje daar kijken.
Juul

Bonjade zei

Oh maar je hebt de beelden toch.....;)..?
Dacht nog even op de avond langs mijn Lynie te gaan.
Zegge wou ik nog even kwijt, moet je bij zo'n mooie JDL tas niet zo'n pracht poncho...? ;)
Enne je had het ook nog een keer over die sokken, uit buitenland....ja ik wil ze, maar er is een wachtlijst.....;(
chips
Ga even bij deze dame buurten hierboven, ken ik nog niet.....
Liefs en slaap zacht

Mayflower zei

Wat altijd weer verrassend....de Spotlights en iedere keer weer een prachtige (web) winkel in beeld gebracht. Ik ga zo snel even een kijkje bij haar nemen, want het ziet er allemaal veelbelovend uit.

Fijne dag en een lieve groet, Mea

Anoniem zei

Een beetje te ver voor mij, maar wel super leuk!!!

Groetjes
Desiree

Zawadi-Atelier zei

Dag lieve Lynda;
Wel, hier ben ik dan effe bij jou aan het buurten, wat een gezellige blog heb je, genieten is dat! Ik ga ook effe bij Juule kijken want wat een kneuterig winkeltje heb je in de spotlight gezet! Ik rook de koffie al haast en proef de sfeer alsof ik daar werkelijk waan ... hmmmm ... met de nodige wauw's uitroepend!!! Toppie Lynda!
Een kneuterige dag toegewenst, liefs Doortje

Karin zei

Helemaal leuk weer. En natuurlijk willen we foto's van de heren!!!

Roelien zei

Volgens mij ben ik hier een keer geweest! Leuk..En kom maa rop met je Noors en die heren natuurlijk...

Tierlantijn zei

Wat een onwijs gaaf pand! WOW!!!!