Wabi sabi?

maandag 15 november 2010


First of all, dankjullieallemaalwel, voor de beterschapswensen na mijn snoekduik van de trap!
Ondertussen zijn we bijna twee dagen verder en ben ik nog niet veel opgeschoten, de wereld ziet er nog steeds uit als een lachspiegel en mijn schouder weigert bijna alle dienst!
Het bezoekje aan de huisarts vanmorgen heeft me niet vrolijker gestemd, "gekneusd acromium"(voor de gemiddelde Hollander, dat is het gewricht aan het uiteinde van je schouder, je schouderdak).....minstens drie weken rust voordat er ook maar aan welke therapie dan ook gedacht kan worden!!!
Awel, dat zien we dan aan het einde van de week wel weer want is het niet "hylarisch"dat ik nét weer fulltime(12uur;)) aan de slag was na mijn schouderoperatie aan de réchterkant?
Nu is het links, en ik ben rechts, dus als het aan het einde van de week verbeterd is dan ga ik denk ik toch weer werken volgende week en leg het wel aan mijn cliënten uit....jaaaaaaaa ik hoor jullie al zuchten, eigenwijs ik weet....maar vergeet niet dat ik bijna anderhalf jaar thuis ben geweest he, dit komt mijn baan natuurlijk niet ten goede.
We zullen zien.
Oke, we draaien het negatieve om....POSITIEF aan dit alles.....is: dat ik dus vanmorgen de auto niet nodig had en meisje 1 naar school gebracht kon worden want het Veer vaart ivm HOGE maas niet, positief is ook....uhm....tja...nou ja kijk....anyway.
Ik ga NIET zitten sippen(dat deed ik vanmorgen tien minuten en that's that, klaar.
Ik ga proberen de "chaos"om me heen te negeren, heb zelfs besloten dat het Wabi Sabi is!! Perfecte Imperfectie.....nah.....zeg zelf, zo kan het toch?
Gelukkig had ik vorige week al wat dingskes verandert die me stoorden dus daar hoef ik nu niet meer mee aan de sleep.

De bloemkes zijn de boeketjes die ik zaterdag nog wel even kocht bij Dorine, alsof ik wist dat ik thuis kwam te zitten en ervan kon gaan genieten;)

WABI SABI u allen!!

First of all, thank you so much for all the best wishes after my tumble last saterday.
Meanwhile, I'm still not moving...went to the doctors this morning and came back a little bit frustrated. My acromium is severly brused, it means at least 3 weeks of rest, before any therapy can get started, but....it's my left arm, and I work with my right arm so, if by the end of the week I feel better in my head, I will get back to work, because,.....I just started working fulltime(12 hours) again after being home for almost 1,5 year, because I was operated on my RIGHT shoulder, this is harming my job.....so YES...pigheaded, but I will talk to my cliënts, they will understand;)
So....after a ten minutebreakdown this morning, we are looking at it this way.
Because I didn't need the car this morning, we could bring girl number 1 to school, because the ferry she uses every day, didn't go....because of TO MUCH WATER in the river....
For the rest, I'm still looking for the positive things;)...but we will get there.....
Luckely I pushed and shoved some things around last week, they were bothering me, so that's not something I have to do.
The flowers in the pictures are the bunches I bought on saterday at Dorine's....as if I knew I would be home a lot to enjoy them;)
And the chaos around me??? well, I'm TRYING to ignore, but decided it is Wabi Sabi, Perfect Imperfection, :)....that's a way to look at it, isn't it?

WABI SABI TO YOU ALL!!







Liefs,
Lynda

Leave a Comment

André en Inka. zei

Hoi Lynda,ik lees nu pas dat je van de trap gevallen bent,heb een week geen internet gehad vandaar,van harte beterschap,meis,hoop dat alles snel voorbij zal zijn.

xxx

Nicole Claudia zei

Nou ik Wabi Sabi lekker een beetje mee!! (Nog nooi van Wabi Sabi gehoord, maar ik doe graag mee!!). Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik een weekje als ik wat doe (achter de naaimachine dan hè) het alleen maar privé is. Níet voor Farbenmix (tenzij ik het patroon privé wíl gebruiken!!) en niet voor m'n webwinkel!!

Ik heb afgelopen vrijdag de gehele keuken leeggezeuld en 2 vuilniszakken volgestopt met blikjes over datum en allerlei zooi uit de kinder- en babytijd. Plastic bekers, krom bestek, doekjes, dit en dat en dit en dat... een berg troep was het!!! Ik heb nu 4 planken leeg in de keuken. Nâh, dat is me nog nóóit overkomen de laatste 14 jaar!!!

Gisteren heb ik terwijl Rem stond te koken, even zijn strijkbout overgenomen. Ik wist gelijk weer waarom ik zijn overhemden nooit wil doen!!!

En ik heb dus lekker een weekje Wabi Sabi, volgens Rem had ik groot gelijk. Dus het is nog goedgekeurd ook!! Niet dat ik me daarvan wat aantrek als dat niet zo zou zijn, hahaha.

Heel veel sterke met je linkerschouder, hopelijk is het gewoon bont en blauw en verder gewoon heel!!!

Wabi Sabise!!!!

Groetjes, Collie

It's me zei

Wat ben je toch een heerlijk positief mens!!!....kijk daar hebben we wat aan.......nu je toch tijd over hebt???...het is even kijken 1,5 uur rijden......kun je mooi mee vanmiddag !! heb je gelijk wat te doen....hahahahhah!!.....sterkte meis.......enn ik heb ook een blog....kuchhhh......spreek je later.....

Anoniem zei

Heij Lynnnn,

Vanoet Zostere veeeeeel beterschap, rustig aan zeg en geniet van je "vrije tijd"!!!!

Groetjes
Desiree

Unknown zei

Liebe Lynda,

erst einmal gute Besserung - hoffentlich kannst du bald wieder beidseitig aktiv sein!

Montag - der passende Tag, um das Wochenende ausklingen zu lassen, die Woche entspannt zu beginnen und sich auf Freitag zu freuen *bg*

Liebe Grüße

VINTAGE


P.S. Bitte, bitte schalte die "Sicherheitsabfrage" (Buchstabeneingabe) ab. Sie kostet nur viel Zeit und bringt nichts ;) (Manche kommentieren schon gar nicht mehr, wenn sie eingeschaltet ist)

Elisabeth zei

Zo meid das goed raak dan!Gelukkig ben je niet iemand die zielig in een hoekje gaat zitten .Ik weet zeker dat je al lang aan het bedenken bent wat je wel kunt gaan doen ,maar uhhh wel een beetje voorzichtig he.Geniet maar lekker van je mooie bloemen ,ze zijn superrrr.
Liefs Elisabeth

Unknown zei

BEDANKT!!! ;))

LG Tine

Anoniem zei

The mantle is stunning! Have a beautiful day ~
xox Alexandra

Ger zei

..........ja de schoonheid van het onvolmaakte....

Denk dat het voor velen onder ons in de westerse wereld moelijk zal zijn om die werkelijke wabi sabi knop te vinden...
ik lees:
De innerlijke kant van Wabi sabi is
een levenshouding met de volgende
kenmerken:
• Je kunt onderscheid maken tussen
wat je door de buitenwereld als juist
en belangrijk wordt aangeboden, en
wat je werkelijk nodig hebt en wilt
hebben.
• Je kunt dingen op hun beloop laten,
ze hun eigen plek laten vinden en
laten gebeuren.
• Je kunt je beperken tot wat echt
noodzakelijk is.
• Je weet wanneer je je ergens mee
bezig moet houden en wanneer je
het los moet laten.

Maar met jou positive woorden en voornemens in deze post ben je ook al een heel aardig eindje opweg om de weken die komen gaan met je handicap leefbaar te maken.

Sterkte meissie!
Liefs,Ger

Alle mooie dingen zei

doe je wel rustig aan want deze instelling die mij overigens niet onbekend voorkomt kan leiden tot langere tijd uit de roulatie en daar zit jij niet op te wachten.......
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Bij Guusje Thuis zei

Ik vind je helemaal niet eigenwijs, hoe kom je daar nou bij?! Pas je dan in ieder geval nog wel een klein beetje op jezelf?

Mark en Magriet zei

Sterkte en rust houden, je hebt maar een lichaam!

Home and Lifestyle zei

Ik vermoedde al dat je aan je plek gekluisterd zat, want overal waar ik gisteren op een blog verscheen was jij al geweest hi hi! Maar ja, je moet toch wat om de lol er een beetje in te houden hè! Balen voor je hoor en ik kan me goed voorstellen dat je het een beetje genant vindt voor je werk, al kun je er verder niets aan doen!

Beterschap!!!! Lieve groet, Ingrid

natuurlijk groen en doen zei

Het is allemaal wat .ik herken het om toch door te willen gaan ,maar heb wel erg dat je niet forceert .En als je even in een dipje zit ,als je naar je boeketje kijkt moet je vanzelf toch weer blij worden?

groetjes bep

lia zei

Volgens mij ben je oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat je kunt. Dus ik ga je helemaal geen raad geven....ik kijk wel uit....
Je krijgt toch geen natte voeten daar hé.

Tierlantijn zei

Oke...dit is dus de stand van zaken tot nu... Jij moet echt een flinke smak gemaakt hebben. Auw!!! Hoop dat de pijn snel minder wordt en je je snel iets beter voelt!

Wat een noodweer bij jullie hé? Hoe was het weer vandaag? Niet lullig bedoeld maar het was hier vandaag dus echt prachtig weer..!

Room Seventeen zei

Nou, sterkte met je Wabi Sabi armpje ;-))
Dat ie maar gauw weer perfect mag worden :-)

katja-Mariska zei

Arm mens!!! Beterschap!!!!
Gaat het de 18de niet goed dan voer ik je wel hoor.
Liefs Katja

Tanja zei

Och Lynda, wat balen voor je hoor maar je bent wel een heel positief mens, maar ik denk stiekem dat je toch wel een beetje last er van hebt. Sterkte
O ja, de foto's vind ik helemaal genieten.
O ja twee, ik ben blij dat ik nu een logeeradres heb voor mijn kat;-) maar is er in noodgevallen ook plaats in de herberg voor 3!

Liefs
Tanja

Jeanette zei

Ik heb een post van je gemist en gelijk gebeurt er iets ergs met je. Wat vervelend zeg!Doe je wel voorzichtig mijn man heeft is vorig jaar op het ijs gevallen, gevolg een gebroken arm, maar ook zijn schouder heeft toen een klap gehad. Dat is toen niet gezien, inmiddels zijn we 22 fysiobehandelingen verder en nu moet hij weer onder begeleiding van een fysio spierweefsel creeren. Dus denk je aan jezelf.

Lieve groet,
Jeanette

Michaja zei

Lieve Lynda, wat een ontzettende vervelende gebeurtenis zeg! Meis ik wens je heel veel beterschap en ook al is het niet makkelijk doe het rustig aan. Luister goed naar je lichaam zou ik zeggen.
Een hele dikke knuffel
Michaja

Servies en Brocante zei

Haha, heb dat wabi sabi al heeeeel lang op mn site, hijs leuk he ±D

Ambiente-nostalgia zei

Ha Lynda, wat een pech hé. Heb je geen last van je hoofd want daar kreeg je ook een flinke klap op???
Boven in de winkel is al veel veranderd voor de kerstshow, kom je kijken???? Het wordt wel echt leuk hoor.
Ik hoop dat je baat hebt bij de pijnstillers.
Ik kan je nog niet mailen want de pc is nog kapot,hopelijk wordt hij morgenvroeg gemaakt.

Sterkte!!!!

Groetjes Dorine

Anoniem zei

dat is K*& zeg! sterkte ermee,denk nou wel goed na voordat je weer begint, want je schiet er ook niets mee op als je er dadelijk nog langer mee loopt omdat je het verder kapot maakt.

groetjes en relex!!!! :-)

Tuur zei

woonde ik maar iets dichterbij....kopje koffie kan ik altijd voor je zetten...
Sterkte...en idd positief ...vooruit kijken...uuuh kijkkkk dat ik het dat deed je niet...stomme trap ook!!
Maar hoeveel knopen kunt u missen mag van alles...
Laat me wel even weten welk tijdschrift u terug wilt...