Spotlight!

dinsdag 30 november 2010

Sneeuw of geen sneeuw, aftellen naar kerst of niet, snelle klusjes, nieuwe kindjes....het "leven"gaat door en dus vandaag weer een Spotlight!
Vandaag een enthousiaste jonge blom, met een passie voor Brocante! Vandaag gaat het lampje aan voor Sanne, ....Sanne, niet te snel praten he ;))



*Wil je jezelf en je winkel even voorstellen?



Hallo Allemaal! Ik ben Sanne Boer, 22 jaar en de directrice(jaja) van de webwinkel http://www.serviesenbrocante.nl/ Een winkel vol met bijna alleen maar oude unieke spullen. Ik verkoop zoveel mogelijk oude spullen, leuke oude meubels met een ziel, mooie serviesdelen en leuke accessoires die net dat beetje extra geven in je interieur. Ik probeer zoveel mogelijk naar de klant toe te werken. Het is mijn grote passie en ik hoop uiteindelijk een echte winkel te kunnen beginnen zodat je nog meer klantencontact hebt en je kunt zien hoe blij de mensen zijn met je spullen.


*Wanneer en waarom heb je besloten je eigen webwinkel te beginnen?
Een paar jaar geleden raakte ons huisje vol, nu wil dat al snel omdat we nog in een seniorenwoning wonen. Maar ik vond het zo jammer om alles op de rommelmarkt te verkopen of naar de rommelmarkt te brengen dat ik af en toe wat op marktplaats wilde zetten. Al snel raakte de zolder vol en vroeg mijn vriend waarom ik geen echte (web)winkel ging beginnen. Toen ik dat startsein had gekregen ging het ineens heel snel! De website was een feit en sindsdien heb ik heel veel leuke mensen leren kennen, leuke dingen meegemaakt en zou ik het voor geen goud meer willen missen. De uiteindelijke droom is nog een echte winkel, maar het is nog even wachten op een groter huis MET garage natuurlijk!


*Wat is het leukste aan het hebben van een webwinkel als die van jou?
Je mag van alles kopen, lekker op jacht! Ik kan het huis altijd veranderen want er is altijd genoeg op voorraad. Het leukste is nog om special op zoek te gaan voor klanten en te merken dat je mensen echt blij kunt maken met bepaalde spullen.




*Koop je in vanuit je eigen hart of ook op verzoek?
De meeste tijd koop ik spullen die ik zelf leuk vind, het is heel leuk om te merken dat mijn smaak zo in de smaak valt bij anderen! Ik koop ook op verzoek, dan ga ik gericht op zoek voor mensen en het geeft dan echt een kick als het gelukt is en diegene er blij mee is.


*Hoe vaak hou je iets zelf, en wat was de grootste schat?
Zelf spaar ik crème servies, het liefst beschadigd, bruin gevlekt of met craquele. Er hoeft niet perse een stempel onder te zitten, als iets ouderdom en een verhaal uitstraald kan ik het gewoon niet weerstaan.


Ik heb dan ook met mezelf de afspraak dat ik servies zelf mag houden als ik het echt mooi vind. Ook blijven er geregeld meubelstukken staan. Maar ik mag nooit meer dan de helft houden, het liefst zoveel mogelijk voor mijn klanten.


Mijn grootste schat, dat is moeilijk. Ik houd van al mijn spullen hier in huis. Mijn antieke franse kandelaar, mijn spotgoedkope antieke Spiegel, mijn kasten vol servies en onze mummie(zoals mijn vriend haar noemt) een paspop die van ellende bijna uit elkaar valt. Zo kan ik eigenlijk nog wel een tijdje doorgaan.




*Waar wordt JIJ blij van?
Als ik zaterdagochtend wakker word en weet dat ik weer op jacht mag, klanten blij maken met de mooiste spullen, een luie zondag op de bank met een fijn tijdschrift, vrienden, mooi weer..eigenlijk heel veel!

(mijn Winterstempels komen ook van Sanne!)

 *Wil je nog een “collega”in het zonnetje zetten?

Karin van De Tuinkamer in Hoogezand. Zij heeft de prachtigste spullen, alles is altijd schoon, goed verzorgd en mooi aangekleed. Als ik in haar winkel kom of op haar website kijk(http://www.detuinkamer-brocante.nl/) word ik altijd heel hebberig! Zij kan zo’n mooie sfeer neer zetten.

 Karin, ik weet dat je weleens meeleest, zoals je ziet, willen wij graag méér van je "zien"! Bij deze Karin, je doet toch wel gezellig mee he?;)
Mail me maar lyndahovens@home.nl!

Groetjes,
Lynda

PS:denken jullie eraan? Vandaag is de laatste dag dat je je kunt opgeven voor de groepsknuffel. We zitten al over de 40, maar 50 zou toch zo leuk zijn!!!!
Haal je hand over je hart, het kost niet veel tijd en het geeft zoveel plezier aan zowel afzender als ontvanger! DOE MEE!

Leave a Comment

It's me zei

Ga nou sneeuwballen gooien !!! tjee nou heb je sneeuw...3 posten vandaag !!!....ik begrijp jouw nietttt....hahahahhah!!...leuk Sanne in de spotlights !! ...leuke winkel ......fijne dag meis...liefs van mij.......ik ga wel werken,.....straks........moet toch iemand sneeuwruimen hihihihih!!...

Stina zei

Hey, leuk om te lezen over Sanne.

Je heb trouwens al veel reacties gekregen op je groepsknuffel.

Fijne dag vandaag, liefs Stina

Home and Lifestyle zei

Je bent af en toe niet bij te benen...ben je 20 of zo hi hi...je post zo vaak! Maar eerlijk...ook deze keer is het weer erg leuk om iemands achtergrond te lezen!

Neem je vandaag een dagje blogverlof :-)...?

Lieve groetjes en geniet van de sneeuw!! Ingrid

lia zei

Die Sanne, volgens mij een hele lieve meid.
En die winkel gun ik haar toch zo.

liefs Lia

Gustaviana zei

nou ik ga gelijk eens kijken.... groetjes Viana

Servies en Brocante zei

Wat een leuk lief stuk :) Dankjewel :) en dan die foto van de letters hihi,, leuk hoor :)..Dankjewel:) een hele fijne week :)
Groetjess

Tierlantijn zei

Leuk! Ga snel even op de website(s) kijken!

Fijne dag!

Liefs, Ilona

Bij Guusje Thuis zei

Joepie weer een spotlight-blog, zo leuk!
Enne al meer dan 40, wat gaaf!!!

Alle mooie dingen zei

leuk dat je groepsknuffel zo veel reacties hebt.. en je stukje over sanne is weer helemaal geweldig.. ik kijk regelmatig op haar website en die letters.. vind ik geweldig!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Anoniem zei

Every where I look everything is so beautiful, Lynda. I love the grays, so soft and muted. Now I'm going to that shop. :) Have a lovely day ~ xox Alexandra

Unknown zei

I seriously think I am starting to learn Dutch from reading your blog! ;) XX!

http://truutske.blogspot.com zei

Leuke "hebbedingetjes" gezien bij Sanne.
Gezellig hoor zo'n "spotlight".
Ennuh...al zoveel groepsknuffels...50 moet gaan lukken, toch. Fijne dag, Trudie.

Mayflower zei

Wat is het iedere keer leuk om de Spotlightposten te lezen, soms met een winkel die ik al in mijn ellelange favorietenlijstje heb staan en soms onverwacht weer een paar leuke nieuwe adresjes die ik er kan toevoegen.
Oja....morgen is de grote dag .....dan gaan we knuffelen...hihi.
Ben benieuwd.
Is de sneeuwpop al klaar??
Liefs, Mea

MOODZ zei

Mooie spulletjes!!! leuk dat je zo enthousiast bent... ik heb (nog) geen webwinkel, die grote mokken kan ik wel leveren hoor op voorraad zijn nu nog die van "my deer".Als je op de site van Bastion Collections kijkt kan je hun hele collectie bekijken...
Laatst had ik een echte BBer in de winkel een bekende blogger bonnie van Bonjade, was zo gezellig dat ik dacht ik ga ook bloggen..OOk wel een beetje eng hoor zo op het net..
Nogmaals bedankt! en ja ik ben al heel blij met mijn 5 volgers maar als je dat kunt opkrikken..hihi...
lieve groetjes Tamara

Marieke Reintjes zei

Leuk intervieuw...erg fijne webwinkel heeft ze, ook een leuk orgineel idee: spotlight intervieuws..maar volgens mij heb jij wel vaker leuke ideeen ..Tot de volgende post!!
Hartelijke groet, Marieke

basiclabelSweden zei

Twitterdineetjes, groepknuffels........ ik wil terug naar Nld.... ik ben onderweg hoor, ik hou het hier niet meer uit zo gezellig bij jullie :)

Jeanette zei

Leuk om wat meer te weten komen over Sanne, ik volg haar al geruime tijd.

Groet,
Jeanette

Corine(THUIS) zei

Leuk interview Sanne! Goed gedaan Lynda!
Groeten, Corine(THUIS)